Ve druhé třídě proběhla 4. 10. 2021 tandemová výuka. Učitelky 2. a 5. třídy spojily své síly a společně naplánovaly, odučily a zreflektovaly hodinu O zapomnětlivém parašutistovi. Na začátku ve fázi evokace jsme stáli všichni v kruhu a učitelka kladla otázky (kdo má rád výšky, kdo někdy letěl letadlem). Děti dělaly krok do kruhu, když souhlasily. Vzadu na lavici byly lístečky se slovem parašutista a děti měly říci, zda ví, kdo to je parašutista.

Paní učitelka sdělila, že budeme číst příběh o Zapomnětlivém parašutistovi a zeptala se, co si asi mohl takový parašutista zapomenout. Nápady dětí jsme zapisovaly na tabuli.

Ve fázi uvědomění žáci obdrželi pracovní list a učitelka přečetla část textu. Děti měly napsat pokračování příběhu. Pak četla druhá učitelka a děti opět předvídaly pokračování příběhu. Na závěr měly vymyslet, jak asi příběh skončí.  Po každém písemném předvídání následovalo společné sdílení, kdy žáci chodili volně prostorem a na pokyn učitelky STOP se spojili s nejblíže stojícím spolužákem a sdíleli mu svůj odhad, pak se vystřídali. Pak opět volný pohyb – stop - sdílení. Nakonec měli sdílet ostatním ne svůj příběh, ale příběh, který je zaujal.

Nezbyl nám ke konci hodiny čas, abychom se vrátili k našemu seznamu na tabuli, tak jsem se rozloučili jen zhodnocením hodiny. Děti dostaly za dobrovolný domácí úkol nakreslit obrázek k příběhu.